Igazi XXI. századi innováció, a jövő reklámeszköze. Intelligens reklámplakát, arcfelismerő funkcióval
Az innovatív plakát a hölgyek megszólítására, bevonására fekteti a hangsúlyt, ugyanis most szembesülhetnek egy igazi megkülönböztetéssel a reklámipar területén, azonban csakis pozitív és jótékony módon.
London városában, a West End egyik buszmegállójában olyan plakáttal találkozhatunk, ami egy nagyfelbontású kamera segítségével felismeri a járókelők nemét, és kizárólag a nőknek vetít le egy kis reklámfilmet.
A Plan UK 30 ezer angol fontos plakátja 90%-os pontossággal elemzi az emberek arcvonásait, és állapítja meg azok nemét.
A női nem képviselői tehát láthatnak egy 40 másodperces videót, mely a 'Mert lány vagyok' c. kampány része. A videó egy harmadik világbeli lány taníttatásához való hozzájárulásra sarkallná a nézőket. A férfiak ugyan nem láthatják a kis videót, viszont őket az arcfelismerő a Plan UK weboldalára irányítja. A reklám fő célja, hogy a harmadik világ gyermekein kíván segíteni – írja a psfk.com.
De miért is teszik ezt a férfiakkal a reklám készítői? A fő üzenet, hogy milyen is az, amikor alapvető választási lehetőségeket vesznek el tőlük. Ami valljuk be, nem rossz ötlet, hiszen a nők számos területen nap mint nap szembesülhetnek hasonlókkal, persze vannak kivételesek területek és országok is, ahol mindez nem érezhető.
Azonban felmerülnek a kérdések: mi van a nőies férfiakkal és a férfias nőkkel? Ez a 90%-os pontosságú elemzés vajon az "extrém" kinézetű emberek esetében is megállja a helyét? Mi történik akkor, ha a gép nem tud dönteni? Ezek csak a legfontosabb, hirtelen felmerő kérdések...
Mindenesetre ez a típusú reklám a jövő egyik abszolút figyelemfelkeltő eszköze lehet, hiszen egy ilyen kivételes plakátra mindenki szánna egy pár perces (rá)csodálkozási időt. Úgyhogy hölgyek, nyitott szemmel járni, ki tudja mi vár még ránk odakint!
(JG)