A Soproni gerillázta a Borsodit Hegyalján
Sör, bor, pálinka, fény, chips, üdítők – minden, ami alkohol, és minden, ami fesztiváltermék jelen volt a 2011-es Hegyalján is, de valódi újdonsággal nem találkoztunk. A szervezők igyekeztek idén is környezettudatossá tenni a rendezvényt, és miközben a legnépszerűbb előadók közül több is kihullott, a fesztivál mégis rekorddal zárt.
Fesztivál
Úgy tűnik, nem csak mi vagyunk azok, akiket nem a fellépők vonzanak elsősorban a fesztiválokban. Az idei Hegyalja Fesztiválon ugyanis nem léptek fel az előző években főműsorszámként számon tartott és talán a legnagyobb tömeget vonzó hazai együttesek: a Kispál tavaly visszavonult, a Tankcsapda nem tudott megállapodni a szervezőkkel, és hiányzott mellettük a szintén nagyhalnak számító Quimby is. Úgy tűnik, mindez nem zavarta a fesztiválozókat, hiszen újabb rekord született: a szervezők közleménye szerint a Scooterre, a Slayerre, a Guano Apesre, a Kosheenre és a többi, közel 200 fellépőre összesen 85 ezren voltak kíváncsiak Tokajban.
A fesztiválon részt vett a Kreatív csapata is, megnéztük a márkamegjelenéseket, lefotóztuk azokat, szombat délután pedig főszerkesztőink, Román Balázs és Szigeti Péter is részt vettek egy beszélgetésben ami a zenekarok márkaépítési lehetőségeiről és a zenei márkázásról szólt. A beszélgetést R. Nagy András, a Próbakő ügyvezetője vezette és részt vett benne még Szabó Dávid, az Insane menedzsere, Gradvolt Endre, a 30Y gitárosa és Goneth Jácint, az Up Music vezetője.
zenei márkaépítés
A márkamegjelenések terén az idei fesztivál sem hozott óriási újdonságot, habár márkázott volt az összes színpad, bódé és sátor, de ezek többsége lényegében megegyezett az előző évivel – persze nem gondoljuk, hogy ez a fesztiválozókat bármennyire is zavarta volna. Teljesen új helyszín volt viszont az MR2 Furmint Klub, amely főként világzenei produkciókat vonultatott fel. A márkák közül leghangsúlyosabban egyértelműen a két főtámogató, és a két legnagyobb koncerthelyszín névadó szponzora, a Borsodi és a Pepsi jelentek meg, de a kis pálinkafőzdéken át a legnagyobb égetettszeszesital-forgalmazókig rengeteg márka tűnt fel a fesztiválon.
a névadó szponzor Borsodi
A Borsodihoz nyilván nem mérhető, de szórakoztató volt a Soproni jelenléte is, amely a fesztiválhoz hivatalosan nem kapcsolódó közeli helyszíneken, a Tisza-strandon, a kempingben, az étteremben és az esti bulik miatt szinte nemhivatalos helyszínnek számító Tutajosnál aktívkodott plakátokkal és sörösrekesz-építéssel.
A konkurencia sem pihent
A tavalyi évben bevezetett slágereszköz, a Borsodi repohár idén is megmaradt. A Hegyalja Fesztivál előszeretettel kommunikálja magát zöld rendezvényként, ami nem véletlen, hiszen az első fesztivált az 1999-es tiszai ciánszennyezés alkalmából rendezték meg. A szervezők közleménye szerint az elmosható, visszaváltható poharaknak és söröskorsóknak köszönhetően a feszten idén is jelentősen kevesebb hulladék keletkezett, mint a repohár bevezetése előtt. A repohárhoz idén lehetett szerezni egy jópofa, nadrágra aggatható pohártartót is, melynek segítségével a fesztiválozóknak nem kellett a kezükben tartogatni a poharat két feltöltés között.
Repohár
A Borsodi Malátabárban emellett iparművészek segítségével a fesztiválozók négy nap alatt közel ezer ajándéktárgyat készítettek sörösdobozokból. Fülbevalók, nyakláncok, táskák, övek, hajtűk, virágok készültek a dobozokból, melyek így nem a szemét mennyiségét gyarapították. A szervezők közleménye szerint idén a műsorfüzet előállítása is kevesebb környezeti terhelést okozott, mert kevesebbet nyomtak azokból – ezt mi is tapasztaltuk, mi ugyanis csak a hétvégére utaztunk Tokajba, és nekünk már nem is jutott azokból. Volt viszont Hegyalja 2011 mobilalkalmazás, mely virtuális műsorfüzetként is működött a fesztiválozók okostelefonjain.
A Kreatív főszerkesztőinek kitörölhetetlen katartikus élményt okozott a Malátabárban a szombat éjfél utáni Kettőnégy produkció. Egy sörmárka nem is álmodhatna magának testhezállóbb programot. Ha idén is rendeznénk márkamegjelenés-versenyt, biztosan a Borsodi nyerne.
Bor
A cikk szerzője: Szerényi Szabolcs
(Fotók: Szerényi Szabolcs és Szerényi Tamás)
(Forrás: Kreatív)