Rekordot döntött a Heineken Balaton Sound 2011-ben, kicsivel több mint 100.000 ember volt kíváncsi a balatoni zenei fesztiválra. Ez a fesztivál történetében is jelentős nézőszám a hazai márkák szempontjából is fontos és elérhető célcsoport-keresztmetszetet produkál.
KREATÍV AKTIVÁCIÓ: A recesszió rákényszerítette a nemzetközi és a hazai márkákat egyaránt arra, hogy a rendelkezésre álló márkakommunikációs keretet a leghatékonyabb módon használják fel. A szponzorációnál különösen fontos, hogy necsak szponzori jogokat vásároljuk meg, és reklám gyanánt egy molinót helyezzünk ki, hanem a megvásárolt jogokat töltsük meg kreatív aktivációval, tartalommal. Sajnos hazánkban még nem jellemző, hogy az előbbi igen fontos szponzorációs szabályt a cégek betartsák, bár a fesztiválok elterjedésével egyre jobban megfigyelhető, hogy egyes cégek a rendezvények helyszínén kreatív eszközkombinációkat alkalmaznak.
MÁRKASTRATÉGIA: Jól látható, hogy a Balaton Sound-on megjelenő márkák stratégiájának jelentős részét képezik a nyári rendezvényeken való részvétel, az eventek szervezése. Főleg olyan brandek képviseltették magukat, akik egyrészről ezt a szegmenst célozzák, másrészről termékükkel, szolgáltatásukkal azonosulni tudnak e prémium fesztivállal.
FŐ CÉL: AZ ÜZENET KÖZVETÍTÉS: A kommunikációs eszközöket tekintve összességében elmondható, hogy a legtöbb brand igyekezett a meglévő standard eszközökön kívül valami egyedit is alkotni, amely lehetővé tette a márka és a fogyasztók közötti interakciót. Emellett figyelni kellett arra is, hogy a nagy látványosságok és attrakciók között a márka üzenete is eljusson a fesztiválozó közönség fejébe. Ezt pedig nem lehet máshogy elérni, minthogy a felhasznált eszközök koherensen követik a fő célt.
STANDARD ESZKÖZÖK: Az fesztiválon végigsétálva a legfőbb benyomása az embernek, hogy minden cég kicsitől a nagyig idén is szívesen használt a beachflageket.
Heineken beachflag ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Különböző magasságú, alakú strandzászlókkal volt tele a Balaton Sound. Kellemes eszköz és kifejezetten kültéri használatra való. Emellett minden cég használt molinót, amely valóban alkalmas az egy alkalmas megjelenéstől a kültéri-beltéri használat mellett több rendezvényen való részvételhez.
SHTV beltéri rollup ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Itt jegyezném meg, hogy érdemes olyan nyomási technikát választani, ami alkalmas külterületi megjelenésre, eső-és napálló, hisz beltéren ez ugyanolyan jól működik, de fordítva sajnos nem mindig igaz.
BEVONÓDÁS: Egyediségét nézve, ahogy említettem számos márka igyekezett bevonni a célközönségét.
Unicum ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Az Unicum például amellett, hogy Music Pubot épített, a reklámból ismert vizesemebert "készítő" VizesemberGyárat alakított ki. A márka egyébként 2011-ben ráállt a fesztiválozásra, a Volt mellet a Sound és a Szigetet is támogatják, sőt pontokat lehet szerezni a fesztiválokon, amit majd nyár végén be lehet váltani logós ajándékokra.
Másik nagy brand, amely jelentős márkakommunikációval volt jelen a T csoport.
'T' busz ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
A márkázott "fekhelyek" a pihenésre csábították az odalátogatókat, amely a Relax szolgáltatás üzenetével jól azonosítható. Az ő standjuknál látni lehetett kiállított roll-upokat, amelyek ugyan ilyen jó időben használhatóak, de azért általában külterületre nem a legjobb választás. Főleg nem az "erdőszerűen" egymás mellé helyezett számos, egymástól kreatívban eltérő eszköz.
'T' oszlop ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Ami igazán tetszett a brandtől, hogy a fesztivál területén magenta színű izzóval ellátott lámpaoszlopokat helyeztek ki, ezek világították az utat.
MINDENKI MÁSKÉPP EGYFORMA: Jópár cég biztosított standján pihentető alkalmatosságokat: az MVM pl függőágyakkal, a Funzine, a Durex ill. a Bookline babzsákokkal kedveskedett a megfáradt népnek.
Durex ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Funzine ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Bookline ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Ez utóbbiak színben is nagyon stílusosan rendezték be a területüket, ahol a kultúrára éhes arrajárók még könyveket is olvasgathattak.
Captain Morgan Air Bar ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
A Captain Morgan Air Bar-t is érdemes volt kipróbálni (persze csak a tériszonnyal nem küzdőknek), de aki tavaly a Szigeten látta a Dreher innovációjának minősített "Dreher in the sky"-t elmaradt az AHA élménye.
Coca-Cola ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
A Coca Cola két márkájával képviseltette magát az eseményen, egyrészről maga a Coca Cola jelent meg standdal, ahol brandingelt ugrószőnyegen lehetett popsztárrá válni egy fotó erejéig, Nagyon pozitív módon idén is sampling üdítőt osztottak, és egy jéghideg kóla, minden arrajárónak jól esett ebben a melegben.
Burn ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Másik márkájuk a Burn komoly és szemrevaló egyedi installációt készített LED tévékkel, igazi prémium külsőt sugalmazva.
Hasonló komoly pénzbefektetést láthattunk a főszponzortól a Heinekentől.
Heineken ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
A nagyszínpad brandingelése mellett a fesztivál számos pontján lehetett találkozni a márkával, sörsátrak (vagy inkább sörjurták) ill. pihenőhelyek tekintetében. A parton kialakított Heineken stéget sem lehetett eltéveszteni, a sok (talán túlsok) márkázott reklámeszköz láttán. Valahogy mégsem állt össze a brand helyi kommunikációja, a márkaaktiváció elmaradt.
Számomra a legszebb stand a Nescafé Dolce Gusto, a legkreatívabb az Unicum, márka szempontjából a legjobban kommunikáló a Converse sátra, amely a fesztiválozók megnézegethették a cipőket és az MVM alternatív energiákat hasznosító standja volt.
Dolce Gusto ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Mol ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Nordsee ( Fotó: Barth Zsuzsanna ) Balaton Sound 2011
Egészségetekre!
Szerző:
Barth Zsuzsanna
stratégiai marketing szakértő
Bee Group Hungary Kft.
(a cikk olvasható még: BrandTrend)