Évről évre meglepő ötletek látnak napvilágot a világ egyik legmenőbb reklámos sulijának, a Miami Ad School-nak köszönhetően.
Most a UNICEF kampányával villantottak.
A legfrissebb programjuk a hátrányos helyzetű gyerekek támogatása kapcsán született, a világháló nagyhatalma, a Google segítségével. Az ötlet egyszerű és nagyszerű: ha félreütsz egy betűt, akkor megjelenik egy ablak, amin keresztül egy kattintással felajánlhatsz 50 centet minden egyes elbetűzött szó után.
A támogatók elhibázott szavai fel is kerülnek az oldalra, beilleszkedve az „EDUCATION” szóba, amiről az egész program szól. Így minden adakozó kedvű gyorsgépelő otthagyja a kézjegyét is. Több tucat website csatlakozott a kampányhoz, a Google keresője például az elrontott szavakra első találatként a UNICEF oldalát dobja ki, a Facebookon pedig minden hibás szóra felugrik egy ablak a lehetőséggel, hogy jótékonykodhass, ha már gépelni nem tudsz tökéletesen. :)
A világon minden felhasználóhoz eljut az üzenet, hiszen ki ne ütne félre olykor egy-egy betűt? A kampány sikeressége pedig egyszerűen mérhető: vajon hány perc alatt telik meg az „EDUCATION” felirat szavakkal?
Gartulálunk a Miami Ad School diákjainak! (Vagyis gratulálunk.)
(GZS)