Az ötletes és költséghatékony termékeiről ismert IKEA meglepő üzletnyitó kampányt indított Ausztráliában.
Sokan szereltünk már össze valamilyen IKEA terméket. Aki nem, az biztos hallott már róla, hogy a megvásárolt termék csomagolásában a csatolt útmutató alapján milyen egyszerű is összerakni azt.
Nagyon ügyesen használta ki és gondolta tovább a cég a csomagolásban megbújó termék összeállítását tartalmazó útmutató értelmét. Az ötletet az adta, hogy ezt a papírt szinte mindenki megnézi és használja, hiszen ez alapján állítható össze mondjuk egy JOKKMOKK (étkező asztal).
Az IKEA kettőt akart ütni egy csapásra, ami sikerült is: az üzletnyitás kommunikációja és új emberek felvétele.
Career néven tehát bekerült egy plusz lapocska a csomagolásba, mely tulajdonképpen egy álláshirdetésnek megfelelő felhívás volt.
Az emberek először talán meglepődtek a Career Instruction láttán, de hamar túl is tették magukat meglepetettségükön és sokan azonnal meg is osztották a hirdetést ismerőseik körében.
Két legyet egy csapásra? A legnagyobb, harmadik legyet azzal ütötte le az IKEA, hogy a papírok kinyomtatásán kívül szinte nulla költségből fedezte bevezető kampányának egy részét, ill. megspórolta az álláshirdetéssel járó költségeket is. Arról nem is beszélve, hogy egy -legalábbis számukra- új kommunikációs csatornát teremtett. És talán a legfontosabb: a márka egy ilyen "kis húzással" milyen szépen tudta tovább építeni márka imidzsét a megbecsült lovebrand kategóriában!
A film végén érdemes ránézni a számokra!