Csatlakozz ránk!

Friss topikok

Címkék

2011 (1) adidas (2) alkalmazás (1) ambient (1) ambient média (1) ambipur (1) android (2) angry birds (1) animáció (1) antitermék (1) apple (2) applikáció (2) argos (1) axe (2) b&b (1) bagvertising (1) balaton sound (1) bankreklám (1) bbdo (1) beachflag (1) beckham (1) beetle (1) bee display (1) bee group (1) benetton (1) bestof (1) billboard (2) bmw (1) borsodi (1) brandfestival (1) brandstory (1) budlight (1) burger king (1) cadburry (2) celeb (1) chanel (1) charlie sheen (1) citroen (1) coca cola (3) csomagolás (4) design (16) disney (1) divat (3) dolce gusto (1) drogellenes kampány (1) durex (1) easports (2) érdekes ötletek (9) facebook (2) fesztivál (1) fiat (1) fifa (1) film (3) flashmob (2) forma1 (1) funky (1) gerillakampány (7) gerilla reklám (1) godaddy (1) google (1) grafika (1) gyorsétterem (1) hegyalja fesztivál (1) heineken (1) honda (1) htc (1) ikea (5) image film (1) inditex (1) infografika (5) innováció (4) iphone (5) jack daniels (1) john lewis (1) kamoinreklám (1) kampány (20) karácsony (4) kfc (1) kiállítás (1) knorr (1) konferencia (1) könyvajánló (3) kornyezetberat (1) közterületi kampány (1) kreatív (8) kreatív közterület (19) lego (1) lush (1) luxus (1) marilyn monroe szobor (1) márka (25) márkaharc (4) márkatörténelem (2) marketing (5) marketingkönyv (1) marketingstratégia (1) matrica (1) média (2) mentos (1) mercedes (2) mindigtv (1) mobil (1) mom (1) mozifilm (1) nike (2) nissan (1) oddvertising (1) okostelefon (2) old spice (3) olimpia (2) óriásplakát (11) out of home (1) pepsi (2) petapizza (1) peugeut (1) plakát (18) plakatok (14) plakátok (1) playboy (2) playstation (1) powerade (1) ps3 (1) puma (1) rayban (1) redbull (1) rejtett kamera (1) reklám (4) reklámeszköz (1) reklámfilm (72) reklámkampány (9) renault (1) repohár (1) retro (2) rollup (1) rudolf péter (1) samsung (1) seth godin (2) skittles (1) smart (1) snoop dogg (1) social kampány (1) sony (2) soproni (1) sport (3) starbucks (1) starwars (1) star wars (1) steve jobs (1) superbowl (1) super bowl (2) személyes márkázás (3) társadalmi célú reklám (3) tictac (1) tuborg (1) ubisoft (1) ügynökség (1) újságíró (1) unicef (1) vicces reklám (4) vírusfilm (6) vírusvideó (1) volkswagen (4) webdesign (1) wendys (1) xbox (1) xperia (1) zara (1) Címkefelhő

Kutya, nő, gyerek. A sikeres reklám kellékei?

2012.02.07. 16:05 reklamipar

Az éves amerikai focikupa nagy verseny: nem csak a foci, hanem a reklám világában is. Mivel érik el kirobbanó sikereiket a Super Bowl reklámok?

Gion Zsófi írása a Super Bowl reklámokról.


 
 

Mivel köztudottan kimagasló nézettségnek örvend a kupadöntő, ezért a legnagyobb ügynökségek harcolnak a fél perces helyekért egy-egy reklámblokkban. A nagy alkalomra egyedi reklámok készülnek, régebben az is hagyomány volt, hogy ezeket csak a döntő napján lehetett megtekinteni. Ma azonban a videómegosztó oldalaknak hála, még napokkal a nagy esemény után is lehet válogatni, kinek melyik szpot a kedvence. Persze nem babra megy a játék: aki a legnépszerűbb reklámot mutatja be, azé a dicsőség.

Egy fél perc a kupadöntő reklámblokkjában dollármilliókba kerül, ezért innovatív, kimagaslóan kreatív, váratlan fordulatokra számítunk – hiába. Az adbowl.com oldalon többféle szűrő segítségével láthatjuk a már magas népszerűségnek örvendő reklámokat. Ha csak a Top 10 listát tekintjük, meglepő, hogy a legklasszikusabb reklámfogások érték el a legnagyobb sikert. Például majdnem a videók fele a reklám általános iskolájára épít: szerethető, ha van benne kutya, vagy nő, vagy gyerek. A legjobb mindhárom egyszerre. Kutyás videóból a tízes listán rögtön három is szerepel: az első helyeken. Tényleg ez a jól bevált fogás veszi le még mindig a közönséget a lábáról? Hol a pimasz, incselkedő, akár zavarba ejtő humor?

Érthető, hogy egy elég széles publikumot ölel fel az esemény, ezért biztosra mennek az ügynökségek. Azért csak eljön majd az ideje, amikor meg merik ugrani a kreativitás következő lépcsőfokát. Idén is az egyik legsikeresebb szpot a Volkswagen kutyás reklámja lett. Két legyet egy csapásra: először megmosolyogjuk a tündéri fogyókúrázó ebet, majd egy gyors váltást követően, mint bennfentesek örülünk az inszájdernek, a tavalyi Darth Vaderes poén folytatódik! A kérdés csak az, hogy vajon még hányszor lehet ezt elsütni?

Picit csalódás, hogy csak a jól bevált recept szerinti reklámok népszerűek, és nem is igazán igyekeznek elrugaszkodni a bevált és megszokott reklámsémáktól az alkotók. Kíváncsian várjuk az időt, mikor a reklámok (és az emberek) elunják a cuki kutyákat és gyerekeket. Kiderülhet, vajon tényleg ezek lennének egy reklám "sikertényezői"?
 
Gion Zsófi

The Dog Strikes Back: 2012 Volkswagen Game Day Commercial:

Szólj hozzá!

Címkék: super bowl

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamipar.blog.hu/api/trackback/id/tr884075503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.