Csatlakozz ránk!

Friss topikok

Címkék

2011 (1) adidas (2) alkalmazás (1) ambient (1) ambient média (1) ambipur (1) android (2) angry birds (1) animáció (1) antitermék (1) apple (2) applikáció (2) argos (1) axe (2) b&b (1) bagvertising (1) balaton sound (1) bankreklám (1) bbdo (1) beachflag (1) beckham (1) beetle (1) bee display (1) bee group (1) benetton (1) bestof (1) billboard (2) bmw (1) borsodi (1) brandfestival (1) brandstory (1) budlight (1) burger king (1) cadburry (2) celeb (1) chanel (1) charlie sheen (1) citroen (1) coca cola (3) csomagolás (4) design (16) disney (1) divat (3) dolce gusto (1) drogellenes kampány (1) durex (1) easports (2) érdekes ötletek (9) facebook (2) fesztivál (1) fiat (1) fifa (1) film (3) flashmob (2) forma1 (1) funky (1) gerillakampány (7) gerilla reklám (1) godaddy (1) google (1) grafika (1) gyorsétterem (1) hegyalja fesztivál (1) heineken (1) honda (1) htc (1) ikea (5) image film (1) inditex (1) infografika (5) innováció (4) iphone (5) jack daniels (1) john lewis (1) kamoinreklám (1) kampány (20) karácsony (4) kfc (1) kiállítás (1) knorr (1) konferencia (1) könyvajánló (3) kornyezetberat (1) közterületi kampány (1) kreatív (8) kreatív közterület (19) lego (1) lush (1) luxus (1) marilyn monroe szobor (1) márka (25) márkaharc (4) márkatörténelem (2) marketing (5) marketingkönyv (1) marketingstratégia (1) matrica (1) média (2) mentos (1) mercedes (2) mindigtv (1) mobil (1) mom (1) mozifilm (1) nike (2) nissan (1) oddvertising (1) okostelefon (2) old spice (3) olimpia (2) óriásplakát (11) out of home (1) pepsi (2) petapizza (1) peugeut (1) plakát (18) plakatok (14) plakátok (1) playboy (2) playstation (1) powerade (1) ps3 (1) puma (1) rayban (1) redbull (1) rejtett kamera (1) reklám (4) reklámeszköz (1) reklámfilm (72) reklámkampány (9) renault (1) repohár (1) retro (2) rollup (1) rudolf péter (1) samsung (1) seth godin (2) skittles (1) smart (1) snoop dogg (1) social kampány (1) sony (2) soproni (1) sport (3) starbucks (1) starwars (1) star wars (1) steve jobs (1) superbowl (1) super bowl (2) személyes márkázás (3) társadalmi célú reklám (3) tictac (1) tuborg (1) ubisoft (1) ügynökség (1) újságíró (1) unicef (1) vicces reklám (4) vírusfilm (6) vírusvideó (1) volkswagen (4) webdesign (1) wendys (1) xbox (1) xperia (1) zara (1) Címkefelhő

Brandstory: ZARA

2011.07.25. 13:38 reklamipar

Márkatörténeti rovatunk első állomása a ZARA rövid bemutatása, marketingstratégiájának megismerése.

Globális jelenléte és bevételi eredményei alapján ma már a világ legnagyobb divat-kiskereskedelmi cége a spanyol Inditex csoport, melyet 1975-ben alapított Amancio Ortega Gaona, aki jelenleg Spanyolország egyik leggazdagabb embere. A gazdasági válság ellenére is, a csoport folyamatos növekedést mutatott, az idén több üzlet megnyitására is sor került.  2006-ban a csoport bevételei már meghaladták európai riválisának, a H&M-nek pénzügyi eredményeit is, sőt 2009-ben pedig a GAP vállalatát is felül tudta múlni az Inditex, már több üzlettel van jelen a piacon, mint a GAP.  2011 elején több mint 5050 értékesítési hellyel rendelkezett 77 országban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A csoport portfóliójának legismertebb márkája a Zara. (A portfólióba tartozó márkák még: Bershka, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Uterqüe)

A márka fő erőssége a cég üzleti stratégiájában rejlik, amely a régóta kiváló hatékonyságát bizonyító gyártási és elosztási rendszerben keresendő, illetve a folyamatosan megújuló, kreatív design terveknek köszönhető. A cég nem szervezi ki gyártását, így sokkal hamarabb képes a változó vevői igényekre és a divattrendekre reagálni A Zara USP-je (egyedi terméktulajdonsága), hogy nagyon rövid idő alatt létrehoznak egy új, jó minőségű kollekciót, kiváló elosztási rendszerüknek köszönhetően gyorsan eljuttatják az értékesítési pontokra, ahol az új kollekció csak 4 hétig pihen a polcokon, majd új, a trendeknek megfelelő kollekció követi azt. Amennyiben egy termék nem hozza a várt eredményeket, azt azonnal kilistázzák és megszüntetik az árusítását.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Zara saját bevallása szerint a „legszokatlanabb stratégiát” követi, a zero advertsising elvét, míg a piacon résztvevő kiskereskedelmi cégek bevételeiknek átlagosan 3,5%-át költik reklámozásra, addig az Inditex csoport mindössze 0,3%-ot áldoz reklámkiadásokra. A cég például szinte semmit nem költ ATL-re (kivétel a nyomtatott sajtó), inkább új áruházak, üzletek megnyitásába fekteti pénzét, illetve a termék-promóciókban lát eredményességet.

A Zara megfizethető áron kínálja divattermékeit, emellett könnyen elérhetővé teszi értékesítési csatornáin keresztül a vevői igények által keresett és legújabb trendeknek megfelelő termékeit.

Azért azt nem mondhatjuk - így a Zara sem -, hogy nem kell reklám, főleg, ami felkelti az emberek figyelmét. A cég leginkább az értékesítési helyek, áruházak, üzletek közvetlen környezetében és in-store jelenik meg vizuális kommunikációval. Látványos kirakat-dekorációk, stílusos és jól átlátható eladótér, kreatív képek és plakátok jellemzik a kommunikációt.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A filozófiájuk a jelek szerint működik; a vállalat sikerének egyik bizonyítéka, hogy lehetséges egy nagy márkát úgy is építeni, hogy elég annyit adni magunkból, amennyit a vásárlónk látni és észlelni akar, elég az eladás helyén minimális kommunikációval vásárlási impulzust gerjeszteni vagy legalábbis a figyelmet felkelteni!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sydney, ZARA áruház megnyitó.

 

(reklámguru)

 

-->

Szólj hozzá!

Címkék: marketingstratégia zara inditex brandstory márkatörténelem

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamipar.blog.hu/api/trackback/id/tr313096144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.