Közterületi gerillakampány, mely gyorshajtásra és a gyalogosok veszélyeztetettségére hívja fel a figyelmet. A módszer egyedi, ám kissé veszélyes.
Tény, hogy a volán mögött ülők egy része kevésbé felelősségteljesen közlekednek, néha semmibe véve a kresz szabályait is. A kampány célja az ilyen autósok "megfélemlítése" volt...
Kérdés, hogy a megfélemlítés, mint nevelő eszköz mennyire lehet sikeres egy ilyen kampány során, az vitatható. Figyelemfelkeltésből viszont ötös. Másrészről, nem veszélyes ez egy kicsit?
A kampány Kijevben futott, ahol a statisztikák szerint legnagyobb a gyalogos ütközések száma Kelet-Európában. Valamit tenni kellett, az nem kérdés.
Egy forgalmas, lámpáktól mentes úton választottak ki egy gyalogátkelőt, amire csak egy tábla hívja fel a figyelmet az autósoknak, hogy lassítsanak. Az út mellett még jócskán a zebra előtt telepítettek egy sebességmérőt, mely kiszűrte a gyorshajtókat, a kampány leendő résztvevőit...
A filmből kiderül, hogy milyen módszerrel kényszerítették lassításra az autósokat, illetve milyen sikereket ért el a kampány.
Ügynökség: JWT Kiev
Pedestrian ghost